Brancin u chermoula marinadi s pireom od pastrnjaka

S dva lijepa brancina i slobodnom subotom sam uplovila u vikend. A kad imam slobodnu subotu, više vremena provodim u kuhinji (nije baš logično, jel’ da?). I te lijepe svježe, očišćene brancine (koje mi je dostavio Cromaris) sam odlučila spremiti za večeru, što je ujedno i značilo da imam više vremena za poigrati se s okusima, odnosno načinom pripreme ribe.

ab1

Htjela sam ih pečene, uz neki lagani pire. Ali sam ih htjela malo posebnije, začinjenije, drugačije. I za njih mi je trebala marinada!

ab2

I našla sam marinadu: chermoula. Pod ovim se egzotičnim imenom krije marinada sjevernoafričkog dijela svijeta – koriste je Alžirci, Tunižani, Marokanci. Ovi posljednji originalnoj smjesi začina dodaju i mljevenu slatku papriku, što sam i ja napravila. Sve sam sastojke nasjeckala, sjedinila i njima dobro natrljala ribu (koju sam na mjestima zarezala kako bi se marinada dobro upila) pa ostavila da odstoji u hladnjaku nekoliko sati.

ab6

Pire sam napravila od pastrnjaka i aromatiziranog slatkog vrhnja. Nježan i sladak, a opet tako punog, aromatičnog okusa, ovaj se pire fantastično spojio s ribom. Inače volim ovaj pire, ali uz ribu je tek bio puni pogodak! Probajte ga napraviti i ako nemate ribu za glavno jelo, ide fantastično s kuhanim mesom, piletinom, mesnim okruglicama, ma ide sa svime!

ab7

A recept? Evo ga, moj drugi recept u suradnji s Cromarisom.

SASTOJCI:

2 Cromaris svježa, očišćena brancina (po 300-400 g)

Pire od pastrnjaka

500 g pastrnjaka

200 ml slatkog vrhnja

1 režanj češnjaka

2-3 grančice timijana

25 g maslaca

prstohvat soli

Chermoula marinada:

vezica svježeg korijandera (možete zamijeniti peršinom)

1 mala glavica ljubičastog luka

2 režnja češnjaka

1 žličica mljevenog kima/kumina

1 žličica mljevene paprike

prstohvat čili pahuljica

50 ml maslinovog ulja

1 limun (sok)

dva prstohvata soli

PRIPREMA:

Brancine operite, posušite i na par mjesta ih zarežite nožem s obje strane.

Napravite marinadu: svježe lišće korijandera nasjeckajte na sitno, isto učinite s češnjakom i lukom. U zdjelicu stavite luk, češnjak, korijander, mljevenu slatku papriku, mljeveni kim, sol, čili pahuljice, maslinovo ulje i dodajte sok od limuna pa sve dobro izmiješajte. Stavite ribu u odgovarajuću posudu pa marinadom dobro natrljajte ribu, izvana i iznutra, ostatak marinade prelijte po ribi, prekrijte posudu prozirnom folijom i stavite u hladnjak da se riba marinira od najmanje jednog do tri sata (a može i duže).

Zagrijte pećnicu na 180°C. Stavite ribu peći i pecite je 20-25 minuta.

Dok se riba peče, pripremite pire: pastrnjak ogulite i narežite na manje kockice. Stavite ga u posudu, prelijte hladnom vodom tako da voda pokrije pastrnjak, dodajte prstohvat-dva soli i promiješajte. Kuhajte 15-20 minuta, odnosno dok pastrnjak skroz ne omekša. U drugoj posudi zagrijte slatko vrhnje (ono za šlag), dodajte mu režanj češnjaka prerezan po pola i grančice majčine dušice pa zagrijavajte uz stalno miješanje. Kuhajte na laganoj vatri minutu-dvije. Pastrnjak ocijedite, dodajte mu maslac rezan na kockice i prstohvat soli pa ga usitnite drobilicom za krumpir. Slatko vrhnje procijedite u posudu s pastrnjakom. Pomoću štapnog miksera sve izradite u fini, glatki pire.

Sve složite na tanjur i poslužite uz salatu od matovilca ili neku drugu vama omiljenu lisnatu salatu.

ab9

Leave a Reply

