Fritaja (omlet) s baby špinatom i ABC sirom

Prvi post u novoj godini. Prvi post uopće nakon duže vremena. Izbivala sam predugo, znam. No, sad sam opet tu s vama. I namjera mi je tu i ostati (ne, ovo nije jedna od onih “u novoj ću godini…”, ovo je najstvarnija želja, pomalo iz čiste sebičnosti jer mi je tu najljepše).

Prošle je godina bila svakakva. Šućmurasta, kako ja volim reći. Iako je imala lijepih trenutaka, novih priča i starih ljubavi, ne bih je ponovila. Neka teče. A sve što je bilo nek’ ostane tamo gdje mu je mjesto – u sjećanjima ili u zaboravu. Točka.

U novoj si želim više vremena. Više dnevne svjetlosti. I više nas – nas dvoje u sitnoj kvadraturi, i nas ovdje u našem kutku. Da više pričamo o ljepoti trenutaka, da se družimo uz zalogaj ili gutljaj vina, da mezimo uz koricu kruha i maslinovog ulja. Da više budemo mi. Svi mi zajedno.

Kad pričam o nas dvoje, ono što nekako najviše simbolizira nas su (zamislite!) špinat i jaja. Iako to već znate. Mislim da sam vam uši probila s našim doručcima iz kojih iskaču špinat na mlijeku i jaja na oko. Često i sa zapečenim rubom jer se zaboravim pa pustim da se jaja peku, a ja s njim plešem bosa. Na neku tešku trash melodiju. Ili pak na neki kejvovski stiskavac. Zato je logično da vam se u ovoj novoj godini (koja je stigla brat bratu pred više od 20 dana) obratim špinatom i jajima – na malo drugačiji način.

ab12

Omiljenoj kombinaciji sam dodala i meni omiljeni krem sir, jedan od rijetkih okusa koji tako jako vuku na djetinjstvo (iako mi se čini da su nešto prčkali u zadnje vrijeme i smanjili sol, okej sol nije zdrava, ali ako me čitate vi koji imate doticaja s proizvodnjom, imam poruku za vas: nemojte više ništa dirati! ABC sir je savršen baš takav kakav jest. Odnosno, bio je, onaj malo slaniji).

Fritaja, omlet, trajbana jaja, kajgana – nazovite ovaj obrok i ovo jelo kako god vam srcu drago, ali svakako ga probajte napraviti ovako:

SASTOJCI (za 2 osobe ili 1 jako gladnu)ab5

2 jaja

150 g ABC sira

50 baby špinata (mladog, salatnog)

1 režanj češnjaka

maslinovo ulje

sol, čili papričica

 

PRIPREMA:

Baby špinat operite i stavite u cjedilo da se iscijedi višak tekućine. Režanj češnjaka izrežite na tanke listiće. U dubljoj tavi (promjera 28 cm) zagrijte maslinovo ulje pa na njemu lagano popecite češnjak (pazite da ne izgori) i čim zamiriši dodajte svježi baby špinat (bez blanširanja), malo posolite i dodajte svježe mljevenu čili papričicu ili čili pahuljice (preskočite ako ne volite ljuto). Poklopite i pirjajte otprilike 5-7 minuta na laganoj vatri uz povremeno miješanje.

U zdjelicu ubacite dva jaja, dobro ih razmutite vilicom, potom jajima dodajte 150 g ABC sira i dalje mutite vilicom dok ne razbijete sve grudice i ne dobijete lijepu ujednačenu smjesu. Malo posolite.

Pirjani špinat rasporedite u manje grupice, na sredini tave pa dodajte umućena jaja sa sirom. Pustite da se jaja razliju po cijeloj površini tave. Poklopite i pustite da se sve zajedno peče oko 5 minuta, odnosno dok se cijela smjesa ne stegne i ne poprimi izgled debele palačinke. Ova smjesa od sira i jaja ima onu lijepu taksturu nabujka, prozračna je i mekana.

Fritaju razrežite po pola ili na četvrtine te servirajte. Slobodno dodajte još žličicu-dvije ABC sira na tanjur.

Ovo jelo je najbolje konzumirati toplo, ali je izvrsno i hladno. Može se  spremiti i za poslije ili ponijeti na posao za ručak. Obiluje proteinima i izuzetno je nutritivno. Posebno se preporučuje onima koji paze na unos kalorija, izbjegavaju ugljikohidrate  ili se hrane po LCHF principu prehrane.

ab6

 

 

 

Leave a Reply

