Marinirani šampinjoni

Prošao mi siječanj, a nisam se ni okrenula. Hoće to tako, sve češće. Ne mogu reći da sam donijela neke novogodišnje odluke, možda sam samo prešutno, u sebi, potvrdila stare. Trebam svašta napraviti, za sebe, za zdravlje. A tko ne treba, eh?! No, neću sada dramiti o tome.

Ipak, jedna od odluka jest da ću svaki mjesec napisati barem jedan post, barem jedan recept. I činim to, prije no što mi mjesec skroz utekne iz vida. Radi se o jednom prastarom, vrlo jednostavnom receptu za marinirane šampinjone, koji sam prije (dok sam bila vegetarijanka) baš često radila. Recept je iz knjige koja se u izvorniku zove “The Essential Vegetarian Cookbook”, ja imam njen talijanski prijevod, točnije, imam knjigu koja je stara preko 15 godina, koja na sebi još uvijek ima naljepnicu  s cijenom 29900 lira i koja je bila jedna od mojih prvih vegetarijanskih kuharica. I baš iz nje vam, na kraju prvog mjeseca ove 2016. godine donosim recept za marinirane šampinjone. Mene su i danas oduševili, točno onako kako su me oduševili pred 15 godina kad sam ih prvi puta napravila i probala.

as1

 

SASTOJCI:

500 g svježih, sitnih (baby) šampinjona

125 ml maslinova ulja

125 ml vinskog octa

3 režnja češnjaka

1 žličica chillija (u prahu ili u pahuljicama tzv. chilli flakes)

2 žličice sitno sjeckanog peršina (ili majčine dušice)

1 žličica šećera

dva-tri prstohvata soli

malo papra

 

POSTUPAK:

  • šampinjone lagano očetkajte ili očistite papirnatim ubrusom (ako su slučajno prljavi od zemlje) i odrežite im malo stapke. Ako imate malo veće šampinjone, prerežite ih po pola. Stavite ih u staklenu teglicu.
  • u zdjelici dobro izmiješajte ulje, ocat, protisnuti češnjak i sve ostale sastojke pa tom smjesom zalijte šampinjone i dobro protresite.
  • stavite ih u hladnjak i ostavite da se mariniraju barem sat-dva ili još bolje preko noći.
  • poslužite uz narezak, pečenje, dodajte ih u salatu, jedite ih u što god vam padne na pamet – divni su!
  • možete ih čuvati u hladnjaku do tjedan dana.

Jednostavno, brzo, aromatično, mirisno…

Ah, da… obećala sam si da će se ovi šampinjoni naći češće na našem stolu tijekom ove godine. Neka se nađu i na vašem, stvarno su posebni. Probajte!

as2

 

Leave a Reply

