Krem juha od bundeve i suhih vrganja

Točno je polovica rujna. A ja se ne oglasih od kasnih kolovoških dana. To znači samo jedno – uzelo me vrijeme. Loša isprika, znam. Odlučila sam to popraviti iz ovih stopa. Iako, i večeras sam krenula s kuknjavom (priznajem!). Ali sam na vrijeme stala, oprala suđe, pobacala veš u mašinu (njeno me brundanje smiruje, daje mi onaj osjećaj “hej, smiri se, nema jurnjave, doma si”. Ludo, znam i to. Pa prionula pisanju novih redaka, novog recepta za vas.

Pa da ponovim prvu rečenicu: točno je polovica rujna, a s njom dolazi i kraljica jeseni – bundeva! U mojoj kuhinji omiljena, bilo pečena ili kuhana, bilo u salati ili juhi, bilo u desertu ili kruhu (da, da, i u kruhu – pisat ću vam i o tome). Bundeva i ja volimo se javno. Zato sam vam odlučila napisati prvi ovogodišnji post posvećen bundevi (znači, bit će ih još – moram samu sebe držati za riječ).

Uz bundevu, sezona je i gljiva. Idealno vrijeme za ovaj recept. Ako ste od onih koji vole guste, kremaste juhe, onda je ova juha za vas pun pogodak. Probajte spojiti slatku bundevu i mirisne suhe vrganje, dobit ćete juhu koja je u isto vrijeme niskokalorična, ali vrlo hranjiva i bogata okusima, juhu koja će se često vraćati na vaš stol u raznim prilikama. Kod mene se vraća!

aj1

SASTOJCI:

500 gr očišćene bundeve (ja najčešće koristim muškatnu ili hokaido bundevu)

1 srednja glavica luka

1 režanj češnjaka

1 žličica suhe majčine dušice (timijana)

1 mala suha chili papričica (peperoncino)

20 gr suhih vrganja

maslinovo ulje

sol

voda

PRIPREMA:

  1. Očistite bundevu i narežite je na kockice. Nakon toga očistite jedan luk srednje veličine i narežite ga na sitno te ga stavite pirjati na prethodno zagrijano maslinovo ulje, dodajte jednu žličicu suhe majčine dušice(timijana), dodajte malu chili papričicu (peperoncino) i pirjajte dok luk ne postane staklast.
  2. Na pripremljeni luk dodajte kockice bundeve, sve zalijte vrućom vodom (onako da pokrije bundevu) i jedan režanj sitno sjeckanog češnjaka (ili istisnutog), poklopite poklopcem i pustite da se kuha na laganoj vatri 20 minuta.
  3. Paralelno pripremite suhe vrganje: stavite ih u posudu, prelijte vrućom vodom i pustite da se tako namaču dok se ne skuha bundeva.
  4. Kad je bundeva kuhana, maknite lonac s vatre, dobro izmiksajte bundevu štapnim mikserom (bez odlijevanja vode) dok ne dobijete gustu kremu. Na isti način usitinite suhe vrganje (bez odlijevanja vode). U pire od bundeve dodajte pire od suhih vrganja te lagano dodajte vode (ako je potrebno) do željene gustoće vaše juhe.
  5. Vratite lonac na vatru, malo dosolite po vlastitom ukusu (ova je juha poprilično slatkasta) i pustite da baci još jedan-dva ključa.
  6. Servirajte u dubljim tanjurima ili zdjelicama pokapanu maslinovim uljem ili slatkim vrhnjem.

Napomena: ako ne želite pikantnu juhu, prije miksanja bundeve u pire izvadite chili papričicu.

ab1

One thought on “Krem juha od bundeve i suhih vrganja

  1. Pingback: Krem-juha od pečenog celera | O slanom & slatkom: o svemu.

Leave a Reply

