Zapečena pašta s porilukom, sirom, pancetom i domaćom kobasicom

Ja sam vam od onih koji mogu jesti paštu/tjesteninu/manistru svaki dan. I to više puta na dan. No, ipak ne činim to. Ali kad činim, onda se baš razmazim i guštam u svakom zalogaju. Najdraža mi je ona pašta vulgaris, sa šalšom (umakom od rajčice) i svježe ribanim sirom (grana padano, pecorino, parmigiano, you name it). Uz zericu svježeg bosiljka.

Ali neću odbiti ni neku težu varijantu, poput one s gustim sirnim (gorgonzola) umakom. Ili pak neke dobre pappardelle u mesnom umaku. Uhm, ili malo žešće špagete all’amatriciana (umak od rajčica, panceta, malo ljute papričice). Ma,  mogla bih ovako nabrajati unedogled…

Ipak neću. Samo ću vam još reći da mi je totalni mrak i zapečena pašta. S bilo kakvim umakom. Volim lasagne. Volim canellone (sa špinatom i sirom). Ili najobičniju paštu koja mi je taj tren pri ruci, skuhanu, umuljanu u dobar aromatični umak i bogato ribani sir. Puno sira.

Nažalost, ovo je fotka zapečene pašte u nastajanju jer pečenu nisam uspjela uhvatiti

– pao je mrak, a i bili smo brzi na obaraču 🙂

Drugom prilikom pofotkam sve kako se spada i povežem s receptom. I promise.

ap1

E, točno takva je i ova zapečena pašta. Spremni?

SASTOJCI:

230 g tjestenine (ja sam koristila integralne penne rigate)

300 g poriluka

50 g pancete/slanine/špeka – dobro proraslog

50 g domaće suhe kobasice

1 režanj češnjaka

Grančica svježeg ružmarina (ili prstohvat suhog)

250 g kiselog vrhnja (ja sam koristila kremasti crème fraîche od 150 gr + 100 gr kiselog vrhnja) – slobodno stavite i više kiselog vrhnja, od viška glava ne boli, posebno ne u ovom slučaju

1 mozzarella

200 g ribanog sira (cheddar, gauda, onaj koji volite i da se fino topi)

Sol, papar

Maslinovo ulje

*ja sam još dodala i tri trokutića dimsi topljenog sira jer sam imala u hladnjaku pa da se riješim (dalo je super aromu, ali ovaj korak vam nije nužan)

**možete dodati i malo ljutine u vidu tabasco umaka ili nečeg sličnog, ali samo ako ne koristite ljutu kobasicu

POSTUPAK:

  • Poriluk očistite i narežite na kolutiće. Narežite kobasicu i pancetu na kockice ili sitnije ploškice.
  • Na maslinovo ulje stavite jedan režanj češnjaka koji ste razrezali na četvrtine i lagano aromatizirajte maslinovo ulje. Kad češnjak pusti aromu, dodajte trgani ružmarin (svježi ili prstohvat suhog), potom dodajte sjeckanu pancetu i kobasicu.
  • Kad su se panceta i kobasica lagano zapekle (pripazite da vam se jako ne zapeku i ne postanu tvrde), dodajte poriluk. Posolite i popaprite. Pirjajte jedno 10 minuta, dok poriluk lagano ne uvene. Ugasite vatru i pustite da se ohladi.
  • U međuvremenu u slanoj vodi zakuhajte tjesteninu. Tjesteninu kuhajte onoliko koliko je naznačeno na ambalaži, ovisno i tipu tjestenine koju koristite. Kad je tjestenina kuhana, procijedite je, ohladite i dodajte ohlađenom poriluku.
  • Mozzarellu narežite na kockice, sir naribajte na grublji ribež pa ih izmješajte zajedno.
  • U tjesteninu s porilukom dodajte kiselo vrhnje, malo maslinova ulja i polovicu ribanog sira i mozzarelle (ako imate i želite u ovoj fazi dodajte trokutiće topljenog sira koje ste narezali na sitnije komadiće) i sve dobro izmiješajte.
  • U dobro nauljenu vatrostalnu ili keramičku posudu prebacite pripremljenu tjesteninu, poravnajte, ali ne utiskujte. I po vrhu posipajte ostatak ribanog sira i mozzarelle. Ako želite, možete naribati još sira po samom vrhu. I baciti prstohvat origana.
  • Stavite peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180°C (ja sam pekla u ventilacijskoj) i pecite jedno 25-30 minuta, odnosno, dok ne dobijete lijepu zlatnu koricu.
  • Kad je pašta pečena, izvadite je iz pećnice i pustite da se prohladi jedno 10-15 minuta, dok vi pripremite mješanu zelenu salatu (uz malo rukole i radiča) koja se savršeno slaže s ovim aromatičnim obrokom.

app1

Leave a Reply

