Punjene paprike (točnije, kad ja punim paprike)

Iskrena da vam budem, nisam mislila da ću se opet upustiti u blogerske vode. Kad kažem “opet”, mislim opet. Jer sam jednom davno, davno blogala, ali skroz u jednom drugom ozračju – onako, proznom i poetskom, nihilistički umjetničkom, kao da me voda donijela ili će me upravo u sljedećem svom valu ponijeti sa sobom. Ali sve to dođe na isto kad čovjek u sebi nosi bujicu riječi pa ih izbacuje randomly i snalazi se u tom vrtlogu kako zna i umije. A onda zapiše recept. Pa još jedan kojem doda i sliku. I ode to tako daleko da mu nema druge do prionuti ka pisanju i dokumentiranju svega toga na jedan uređeniji način. Valjda se to zove blog. I valjda sam ja po tome blogerica? Ehm, ma nije ni bitno.

Nadalje, iskrena da vam budem, nisam ni sanjala da će baš prvi moj recept na tom “opet” blogu biti PUNJENE PAPRIKE. Ali eto, jesu. I sad vi odlučite jesu li vam te moje punjene paprike zanimljive ili ne. Meni su baš drage. Iako su mi draže one mamine poslužene s brdo kremastog pire krumpira. Ja sam uvijek u nekoj brzini pa taj kremasti pire krumpir baš i ne radim. Uvijek se pravdam brzinom i gužvom, a možda su mi baš ta brzina i gužva izgovor da pire krumpir jedem onda kad ga mama napravi. I da on bude baš mamin.

Kad ja punim paprike….

ap4

Mi punjene paprike, uglavnom, jedemo s kruhom. I to tako da koricu umačemo u fini umak i pritom slasno mljackamo.

A kako ja punim paprike? E pa ovako (najčešće se radi o 10 punjenih paprika ili 8 paprika + 8 ćufti):

NADJEV:

850 gr mljevenog mesa (miješano junetina/svinjetina ili čista junetina)

150 gr riže (ja stavljam basmati i uvijek ju malo propirjam na luku i češnjaku)

1 jaje

1-2 glavice luka (sitno sjeckanog)

2 režnja češnjaka (sitno sjeckanog)

2 žličice soli

Papar prema ukusu (ja stavim dosta i to svježe, grublje mljevenog)

Mala vezica svježeg peršina (sitno sjeckanog)

1 žličica slatke mljevene paprike (ja uglavnom ne stavim, ali možete staviti ako volite crveniji nadjev)

UMAK:

3-4 velike žlice ulja (da pokrije dno lonca u kojem ćete kuhati papriku) – ja stavljam maslinovo, vi stavite prema ukusu

2 velike žlice brašna

1 jako mali luk prerezan na pola

700 ml pasirane rajčice + malo koncentrata rajčice

1,5 litra vode

2 prstohvata krupne morske soli (vi stavite sitnu ako tu koristite, ali dodajte malo više, odnosno probajte i dosolite)

2 grančice svježeg celera

i na kraju prstohvat-dva smeđeg šećera

PRIPREMA:

  1. Operite i očistite paprike tako da im maknete peteljku i izvadite srce sa sjemenkama, pažljivo zarezujući uz samu peteljku kako vam rupa ne bi bila prevelika i kako vam nadjev pri ukuhavanju ne bi ispadao van. U slučaju da vam rupa na gornjem dijelu paprike ispadne malo veća, uvijek je možete zatvoriti ploškicom sirovog krumpira.
  1. Na sitno isjeckajte luk i češnjak te ga stavite pirjati na zagrijano maslinovo (ili koje već koristite) ulje. Kad je luk postao lagano staklast, dodajte mu rižu i pirjajte jedno 2-3 minute. Ugasite i pustite da se luk i riža ohlade.
  1. Kad su se luk i riža ohladili, u većoj zdjeli pripremite nadjev i to tako da izmiješate dobro sve sastojke. Ja miješam ovim redom: meso, sol, papar, sjeckani peršin, jaje – malo to izmiješam pa dodam propirjanu rižu i luk. Dobro izmiješam ili vilicom, ili rukama. Ali pazim da ne gnječim previše kako bi meso ostalo rastresito.
  1. Napravljenim nadjevom napunite paprike, ali ne skroz do kraja kako bi meso i riža tijekom kuhanja imali mjesta za rast i kako vam paprike ne bi popucale. Ako vam ostane nadjeva (ja punim 8 paprika i radim 8 ćufti), napravite ćufte i skuhajte ih zajedno s paprikama.
  1. Umak napravite tako da na ulju popržite 2 velike žlice brašna (kao za ajnpren juhu, zafrig) s dvije polovice male glavice luka ili par kriški luka. Kad sve fino zamiriše, dodajte pasiranu rajčicu, promiješajte i zalijte s hladnom vodom. Ja vodu dodajem malo po malo, stalno mješajući sve dok ne dodam cijelu količinu vode. Dodajte i dva prstohvata krupne morske soli i pustite da umak zavrije na laganoj vatri.
  1. U umak dodajte punjene paprike i ćufte, dvije grančice svježeg celera, poklopite i pustite da se kuha na tihoj vatri najmanje sat i pola (1h i 30 min) do dva sata. U sredini kuhanja dodajte malo koncentrata rajčice razmućenog s vrućom vodom da pojača okus. A na kraju kuhanja prstohvat-dva smeđeg šećera.
  1. Poslužite kako želite; uz pire krumpir, kuhani krumpir s peršinom ili uz krišku kruha, kao ja.

Eto, tako ja punim paprike!

ap3

… uvijek napravim i ćufte!

ap2

Uživajte, vrijeme je punjenih paprika!

6 thoughts on “Punjene paprike (točnije, kad ja punim paprike)

  1. Pratim te od Coolinarike i baš sam se pitala zašto nemaš svoj blog, jer jako volim tvoje slike i recepte. I sad mi je baš drago da ćemo se družiti ovde. Puno sreće! A paprike, ma udavila bih se u njima, pored sarme nema boljeg jela.

    • Hvala ti puno, Irena! Ni sama ne znam zašto se nisam upustila u konkretnije bloganje, valjda zato što sam ja sve to nešto radila usput. Ali eto, nakupilo se i tekstova, i recepata, i fotki pa je došlo vrijeme da se malo uozbiljim i svemu tome dam neku formu. 🙂 Drago mi je da ćemo se čitati i družiti!

  2. E baš se radujem jer te rado čitam! Punjene paprike su pravi prvi post! Volim te racionalnosti, paprike a plus i ćufte!

    • Draga moja Dilajla, napokon sam se i ja uhvatila bloga! I meni je drago da sam tu sa svima vama divnim ljudima… 🙂

Leave a Reply

